Registrované partnerství
existuje v České republice od roku 2006, zájem o ně je však naprosto
mizivý. Co tedy stojí za současnou snahou o uzákonění „manželství pro všechny“?
Podobně adopce dětí je už dnes možná i ze strany jednotlivců, žijících případně
v registrovaném partnerství. Ale také o ně je zájem mizivý. Skutečně tuto
situaci promění redefinování manželství a rodiny uzákoněním „manželství pro
všechny“? Neotevíráme tím naopak dveře např. pro mnohoženství? Vždyť například
v islámském světě je to situace naprosto běžná.
Redefinicí manželství bude naopak
zaveden právní zmatek, kdy nebude jasné, jaké právo platí, varuje například
zástupce veřejného ochránce práv Dr. Křeček.
Surogátní, neboli náhradní mateřství je
situace, kdy embryo biologických rodičů je implantováno do dělohy náhradní
matky, která dítě donosí a porodí. V situaci, kdy „rodiči“ dítěte chtějí
být kupříkladu dva muži, pak do hry vstupují celkem čtyři lidé, stojící u
počátků nového života. A je to skutečně drsná hra, kdy v sázce je
budoucnost dítěte. Vždyť tomu nenarozenému, ba dosud nepočatému dítěti je
plánován život bez biologického rodiče, bez možnosti poznat jej, bez práva
poznat svůj původ, své kořeny!
Jednat v „nejlepším zájmu dítěte“,
tak zněla a dosud zní premisa veškeré sociálně právní ochrany dětí
v civilizovaném světě. A v nejlepším zájmu každého dítěte je mít a
znát své vlastní rodiče, maminku a tatínka, a prožít život s nimi, od nich
se učit, co znamená být mužem či ženou.
V civilizovaných zemích
bylo dříve surogátní mateřství tabu a bývalo kriminalizováno. To se změnilo právě
po redefinici manželství. Z dětí se tak stává komodita, zboží, kdy kdosi má
„právo“ na život někoho jiného. Nevrací se tak naše civilizace k otrokářskému
systému, kdy lidská osoba je předmětem obchodu?
* * *
Skutečně není pravda, že
“homosexuální manželství nikomu neublíží”? Nad těmito a dalšími otázkami a
souvislostmi se v novém videu Aliance pro rodinu zamýšlejí analytička
Lenka Zlámalová, psycholog Jaroslav Šturma, ekonomka Hana Lipovská, klinická
psycholožka Ludmila Trapková či politolog Roman Joch.
Zdaleka nejde jen o změnu „tří slov v občanském
zákoníku“, která „nikomu neublíží a někomu pomůže“. Nejde
totiž zdaleka jen o tři slůvka v zákoně, nýbrž o civilizační přelom s nepředvídatelnými
důsledky. Petici Aliance pro rodinu, žádající ústavní zakotvení manželství jako
svazku muže a ženy, podepsalo již přes 80 tisíc lidí, kteří žádají, aby tento
neuvážený experiment s budoucností rodiny byl zastaven.
Žádné komentáře:
Okomentovat