29 března 2016

Centrálním bodem útoku na civilizaci se stala sexualita...

„Centrálním bodem útoku na hodnotový základ člověka se dnes stala sexualita“, píše socioložka Gabriela Kuby ve své i u nás známé knize Globální sexuální revoluce. Nástrojem této globální přeměny světa je pak podle ní „sexuální deregulace“, tedy demontáž, uvolnění odvěkých, tradičních, přirozených zábran a vazeb, které drží sexualitu v mezích, vytýčených obrazem Božím v nás.
Mnoho kultur a civilizací v dějinách zaniklo pro morální degeneraci; aby se však morální degenerace politicky a kulturně vynucovala, to je skutečná novinka, jsme první civilizací v dějinách, která něčemu takovému čelí. Je to plán ďábelsky geniální, neboť z lidské žádostivosti činí nástroj politické kontroly. Navíc neřest jako forma kontroly je téměř neviditelná, nepostřehnutelná. „Ti, kteří se stali obětí svých vášní, vidí jen to, po čem touží a nevnímají okovy, kterými je žádostivost spoutává“, varuje Kuby.
„Globální sexuální revoluce přivedla k cíli vytrvalé, přes dvě stě let trvající úsilí mnohých velkých duchů o zničení židovsko-křesťanského hodnotového základu evropské kultury. Poselství „sexuálního osvobození“ proniklo do každého obývacího pokoje a do většiny ložnic.“
Proč chtějí tento židovsko-křesťanský hodnotový základ zničit? Aby jej, jakožto zastaralý a již nevyhovující, nahradili vlastními hodnotami, vlastní vizí, vlastním projektem nového člověka?
A kdo jsou ty síly, ti lidé, kteří tuto epochální přestavbu světa udržují v chodu? Ani na tuto otázku není snadné odpovědět. Kulturní válku proti křesťanskému obrazu člověka poháněly rozličné hybné síly, různé mocenské skupiny. Nevidíme žádný identifikovatelný státní, vládní či politický systém, který by usiloval o zjevnou světovládu, který by ideje a principy sexuální revoluce nějak cíleně, násilně prosazoval; existuje však neformální aliance rozmanitých seskupení, jednotlivců a institucí, nekryje se s žádnou stranou, nemá žádnou centrálu, žádný Kreml, žádnou hierarchii, žádné jasné vůdce. Přesto sledují společné cíle – byť to tak třeba sami nenazývají, nepřiznávají a třeba si neuvědomují… Liberální, nová levice? Neomarxismus? Gender mainstreaming? Vyberte si, je to nepřítel beze jména.
Pokud jde o pohled od nás, z východu Evropy: Po 2. světové válce stály před evropskou pravicí dva hlavní úkoly, dvě výzvy: hospodářská obnova válkou zničené Evropy a zápas s hrozbou sovětského komunismu. První výzva byla splněna za nějakých 20 let, ta druhá o nějakých dalších 20 let později.
Byla tu však i třetí výzva, kterou však evropská pravice nikdy nevzala pořádně na vědomí, nikdy ji nepřijala. Levicový liberalismus rozehrál veliký, dějinný spor o člověka, antropologický spor – kdo je člověk? Proč tady je, a co z toho plyne pro život osobní i veřejný? Proč má být jeho život nedotknutelný? Co je rodina a proč je hodna ochrany? Ano, ten spor se vede odedávna, avšak vedl se spíše na kazatelnách a ve zpovědnicích, případně na universitních katedrách, než v parlamentech; to moderní politická levice z něj udělala spor politický. Proto dnes musíme řešit jako politikum vztahy mezi pohlavími, mezi rodiči a dětmi a právo na jejich výchovu, proto se sama definice pohlaví stává otázkou politickou. Nebyli jsme to my, konzervativci, kdo s tím přišel; my jen hájíme staré dobré svobody slova, svědomí a náboženství, svobodu „své děti po svém vychovávat“…

(publikováno jako editorial v KONZERVATIVNÍCH LISTECH 4/2015)

Žádné komentáře:

Okomentovat